Rozporządzenie FDA w sprawie wyrobów tytoniowych

W 1998 r. Mark Berlind, główny radca prawny Philipa Morrisa, opracował specyfikacje dotyczące regulacji wyrobów tytoniowych przez FDA (Food and Drug Administration), które zapewniłyby ciągłą rentowność marki Marlboro, zapewniły osłonę przed sporami sądowymi i chroniły papierosy przed rywalizacja z mniej toksycznymi, bezdymnymi wyrobami tytoniowymi.1 Obecna ustawa o zapobieganiu paleniu tytoniu przez rodzinę i kontroli tytoniu (HR 1108 / S. 625), którą Brandt omówił w swoim artykule w Perspektywie (wydanie z 31 lipca) 2, została wynegocjowana między Matthew Myersem Bezmięsne dzieci i pan Berlind3 w celu zabezpieczenia rachunku FDA przy pełnym wsparciu największego producenta papierosów w naszym kraju. Tekst jest zgodny ze specyfikacjami Berlinda z 1998 roku.
Pomimo optymistycznego brzmienia podsumowań używanych do przyciągnięcia wsparcia i sponsorów, uważamy, że projekt ustawy jest tak zniekształcony na korzyść Altria-Philip Morris, że jeśli zostanie przekazany w obecnej formie, przyniesie więcej szkód niż dobrych pod względem przyszłych poziomów. palenia nastolatków i przyszłe wskaźniki chorób i śmierci związanych z paleniem tytoniu. Może chronić papierosy lub chronić zdrowie publiczne. Nie może zrobić obu.
Joel L. Nitzkin, MD, MPH
Amerykańskie Stowarzyszenie Lekarzy Zdrowia Publicznego, Rolling Meadows, IL 60008-1842
jln- com
3 Referencje1. Berlind MH. Zalecenia dotyczące strategii regulacji tytoniu. Philip Morris Company projekt specyfikacji dla przepisów dotyczących produktów tytoniowych FDA. Październik 1998. (Dostęp do 17 października 2008 r., Http://legacy.library.ucsf.edu/tid/bku63c00.)

2. Brandt AM. Regulacja tytoniu przez FDA – pułapki i możliwości. N Engl J Med 2008; 359: 445-448
Bezpłatny, pełny tekst Web of Science Medline
3. Mullins B. Jak Philip Morris, palacze tytoniu związali węzeł. [CTFK i PM współpracują w zakresie przepisów FDA w zakresie regulacji tytoniu.] Roll Call. 5 października 2004. (Dostęp do 17 października 2008 r., Http://www.rollcall.com/issues/50_39/news/7035-1.html.)

Odpowiedź
Autor odpowiada: Nitzkin jest błędny sugerując, że obecny rachunek FDA jest oparty na memorandum Berlind. Philip Morris wprowadził taką ustawę w 2001 r. I został szeroko odrzucony przez grupy zajmujące się zwalczaniem tytoniu, w tym Kampanię na rzecz Dzieci bez Tytoniu. Ponadto Nitzkin niesłusznie twierdzi, że trwający obecnie projekt ustawy został wynegocjowany pomiędzy Philip Morris i Matthew Myers z Kampanii na rzecz Dzieci bez Tytoniu. Obecny projekt ustawy był dziełem senatora Teda Kennedy ego (D-MA), a następnie senatora Mike a DeWine a (R-OH), który konsekwentnie był jednym z najsilniejszych zwolenników kontroli tytoniu przez Kongres.
Obowiązujące przepisy różnią się znacznie od propozycji przedstawionych wcześniej przez Philipa Morrisa. Ustawa zawiera przepisy, które wymagałyby poważnych zmian w marketingu i produkcji papierosów w nadchodzących dziesięcioleciach, w tym upoważnienie FDA do monitorowania i zmniejszania poziomu niebezpiecznych dodatków i nikotyny. Ulepszone etykiety ostrzegawcze – tylko jeden przepis ustawy – mogą uratować tysiące istnień ludzkich.
Nitzkin z pewnością jest uprawniony do sprzeciwiania się ustawodawstwu, ale nie przedstawia żadnych dowodów na jego twierdzenie, że ustawa doprowadzi do wzrostu palenia nastolatków i śmiertelności związanej z paleniem tytoniu Jego pozycja jest sprzeczna z pozycją praktycznie wszystkich wiodących organizacji zdrowia publicznego i medycznego, które zobowiązują się do zmniejszenia ciężaru chorób wytwarzanych przez papierosy.
Allan M. Brandt, Ph.D.
Uniwersytet Harvarda, Cambridge, MA 02138
harvard.edu
[patrz też: prywatne ośrodki leczenia alkoholizmu, eskulap żary rejestracja, laparoskopia endometrioza ]

Powiązane tematy z artykułem: eskulap żary rejestracja laparoskopia endometrioza prywatne ośrodki leczenia alkoholizmu